مواجهه گوگل با قانون مالیات دیجیتال


به تازگی هند قانون دیجیتال جدیدی وضع کرده تا از شرکت های تجارت آنلاین و پلتفرم های با پرداخت آنلاین مالیات برابرسازی ۲ درصدی دریافت کند، این موضوع با مخالفت گوگل و فیسبوک مواجه شده است.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از رویترز، هند از قانون مالیات دیجیتال جدید خود دفاع کرد. این درحالی است که شرکتهای بزرگ فناوری همچون گوگل و فیسبوک و همینطور نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا (USTR) با آن مخالف هستند. در جلسه بودجه سالانه هند اعلام گردید مالیات برابرسازی ۲ درصدی بر شرکتهای تجارت آنلاین خارجی که سال قبل وضع شده، حالا شامل شرکت هایی هم می شود که کالا یا سرویسی عرضه نمی کنند. همینطور اگر یکی از طرفین تراکنش، یک پلت فرم آنلاین باشد یا پلتفرمی که فقط پرداخت آنلاین انجام می دهد بازهم باید مالیات مذکور را بپردازد. وزیر بازرگانی هند در اینباره اظهار داشت: در اصل اگر منافع اقتصادی از یک حوزه خاصی وجود داشته باشد، باید مالیاتی بر آن حوزه وضع شود. این در شرایطی است که بر مبنای شفاف سازی دولت در مورد بودجه، حق امتیاز و هزینه های سرویسهای فناوری از این قانون مستثنی هستند.

قانون مالیات دیجیتال

هند و آمریکا مذاکراتی برای یک توافقنامه تجاری دوطرفه انجام داده اند و دولت جدید آمریکا به رهبری جوبایدن از ادامه مذاکرات استقبال کرده است. البته بیشتر از یک سال است که دو کشور مشغول تکاپو هستند تا یک قرارداد تجاری محدود منعقد کنند اما درباره تعرفه های بالاتر و سیاست های دولت هند درمورد تجارت آنلاین و ذخیره سازی اطلاعات با یکدیگر اختلاف دارند.
 


منبع:

در این مطلب خواندید:
  1. قانون مالیات دیجیتال
1399/11/15
17:44:57
5.0 / 5
1527
تگهای مطلب: آنلاین , گوگل , فیسبوك , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
از دست ندهید!