بارگذاری روزانه بیش از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال


دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است، از بارگذاری روزانه بیش از 30 میلیون محتوا در فضای دیجیتال آگاهی داد و تصریح کرد: راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری استفاده از ظرفیت های استانی حوزه صنایع فرهنگی را شتاب داده است.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از ایسنا، پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری در کلیپ ارسالی خود به مراسم پایانی بوت کمپ تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی که در خانه خلاق و نوآوری اروندتک برگزار شد، با اشاره به تاثیرات تولید محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق، اظهار داشت: در راه اندازی هر کسب و کاری ممکنست شکست بخوریم که ایرادی ندارد و هر شکستی مقدمه و پلی برای پیروزی است. شکست منجر به کسب تجربه و مهارت می شود و می آموزیم و یاد می گیریم. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهمست.
کرمی افزود: تولید محتوا حوزه ای مهم و موثر است و از آن بعنوان اقتصاد محتوا نیز یاد می شود. در شبکه های اجتماعی نیز کسی قدرتمند است که محتوای کاربردی و قدرتمند تولید نماید و برند سازمانی خودرا ارتقا دهد. تاثیر محتوا در برندسازی برای اشخاص حقوقی و حقیقی بسیار بالا است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همین طور بیان کرد: هر محصول یا خدمتی قابلیت کپی برداری یا اصطلاحا مهندسی معکوس دارد، اما در تولید محتوا این مساله متفاوت می باشد و این تفاوت در تاثیر محتواست. آمارها می گوید روزانه بیش از ۳۰ میلیون محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می شود که بسیاری از موارد می تواند بعنوان سرنخ برای ما عمل کند. آنها می توانند سرنخ هایی باشند برای جلب و جذب مشتری، معرفی کسب وکارها و موارد دیگر. همین طور اپلیکیشن ها، وب سایت ها و شبکه ها محلی برای عرضه محتوا هستند.
اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار
دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در ارتباط با سواد رسانه ای اشاره کرد: این دوره با سرفصل هایی که برگزار شده یک فرد را با تمام خاصیت های بازار محتوا آشنا می کند که این بازار هم در درون کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بازار خوبی را به وجود آورده است و تولید محتوا نیز یکی از بخش های این بازار است.
وی همین طور بیان کرد: در کشور ژاپن و تنها در شهر توکیو ۲۶۰۰ استودیوی تولید انیمیشن وجود دارد. این میزان از تولیدات همه برای کشور ژاپن نیست؛ بلکه اساسا صادرات هم وجود دارد و بیشتر محصولات به سایر کشورها می رود. بعنوان مثال در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه نماییم این محصولات را می بینیم. آن هم از کشوری که از نظر فرهنگی و تمدن هیچ نزدیکی و قرابتی با ما ندارد، اما تولید محتوا برای ما انجام می دهد.
کرمی در ادامه اظهار داشت: چرا این توانمندی را به دست جوانان و کسب و کارهای حوزه تولید محتوا در داخل کشور نسپاریم. استودیوهای خوبی با حضور نیروی انسانی خلاق و کارآمد حتما در شکل اینفلوئنسر در کشور فعال می باشند که می توانند به یک هاب منطقه ای تبدیل شوند. البته راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور و در زمینه های مختلف می تواند بستر این کارها باشد، همچون اقتصاد محتوا و انیمیشن. در زمینه انیمیشن نیز نویددهنده خبرهایی خوش از این حوزه هستیم. همین طور در استانهایی مانند تهران، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان حرکت های خوبی شروع شده است و شروع خوبی داشتند.
دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی با اشاره به این که نیروی انسانی خلاق و نوآور و مزیت ها و داشته های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد، اضافه کرد: ایران ۷ هزار سال تمدن دارد، پس ظرفیت های بالایی در این عرصه داریم. مثال های مختلفی دراین زمینه وجود دارد. ما می توانیم از جاذبه های گردشگری و جغرافیایی و آثار میراثی و تمدنی کشور برای تولید محتوا استفاده نمائیم و با پذیرش گردشگر مبادرت به درآمدزایی نماییم. همین طور با ارائه آثار موزه ای و میراثی در عرصه تولید محتوا و موزه های مجازی می توان اقدامات گسترده ای انجام داد. اما شکل کار را باید تغییر دهیم.
کرمی، همین طور به بهره گیری از ادبیات کهن و اسطوره های ایران برای تولید محتوا اشاره نمود.
بگفته کرمی، هم اکنون استارت آپ های خوبی با بهره بردن از فناوری هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در این عرصه ها مشغول فعالیت هستند. پس با بهره بردن از خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی روز می توان اثربخش بود و علاوه بر اشتغال زایی برای کشور ثروت خلق کرد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در این رویداد، آموزش به نیروهای خلاق و جوان در عرصه تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی دنبال شد. کمپ از سه بخش آموزش، سنجش و جذب به بازار تشکیل شد. آشنایی با فناوری های نوظهور، شناخت شبکه های اجتماعی، آشنایی با انواع محتوای شبکه های اجتماعی، تولید محتوای متنی، برندینگ در شبکه های اجتماعی، نحوه کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا تعدادی از آموزش هایی بود که به شرکت کنندگان در این رویداد داده شد و گامی برای توانمندسازی نیروی انسانی خلاق در عرصه تولید محتوا برداشته شد.



1400/07/05
14:14:26
5.0 / 5
445
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱