اینترنت اشیا در ایران راه اندازی می شود


به گزارش لینك بگیر دات كام، به نقل از ایسنا وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات طرح پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران را ارائه كرده و از تمام اعضای این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخش های تولیدی، صنایع و محققین دعوت نموده تا نظرات خود را بیان كنند.

یزدانیان ، رئیس دانشكده پست و مخابرات در افتتاحیه كارگاه بین المللی اینترنت اشیا، برگزاری كارگاه های آموزشی با این اتحادیه را موجب افزایش تعاملات و انتقال دانش و تجربه بین المللی به داخل كشور عنوان و از  آمادگی دانشكده برای افزایش همكاری با اتحادیه مذكور، خبر داد.
او با تشكر از همكاری دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آكادمی ارتباطات و فناوری شركت هند در برگزاری این كارگاه بین المللی اظهار كرد: با توجه به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر داده های عظیم توانمند ساز جوامع باید توجه داشت كه داده های عظیم بر مبنای اینترنت اشیاء شكل می گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیست.
وی در تعریف از IOT  گفت: اتصال تعداد قابل توجهی از اشیا به اینترنت IOT  است كه تولید اطلاعات بی شماری می كند كه با تحلیل آن اطلاعات می توان به علایق و سلیقه كاربران دست یافت و از این رو، برای سیاستگذاران بسیار با اهمیت است.
یزدانیان تاكید كرد: با توجه به پیوستگی اینترنت اشیا و داده‌های عظیم كه از هم قابل جدا كردن نیستند؛  مباحث مربوط به اینترنت اشیا برای ما و اتحادیه جهانی مخابرات و جهان در حال توسعه، بسیار مهم است.
رئیس دانشكده پست و مخابرات ادامه داد: در زمینه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیاء ملاحظاتی وجود دارد كه بعضی از آنها در حوزه امنیت ، استانداردها ، ایجاد شبكه های ارتباطی است كه خوشبختانه در این كارگاه تمام این مباحث پوشش داده می شود.
یزدانیان خاطر نشان كرد: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای پیاده سازیIOT  در كشور طرح كلانی طراحی كرده  است و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققان دعوت كرده است تا نظرات خود را مطرح و با تشریك مساعی این طرح را پیش برند.
وی با استقبال از برگزاری دوره‌های مشترك با اتحادیه جهانی مخابرات افزود: برگزاری دوره‌های مشترك با ITU ، باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی شده، امكان موفقیت برنامه‌های ما را بالا برده و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همكاری با این اتحادیه وجود دارد.
كارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و  نزدیك  به 80 نفر شركت كننده از كشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شركت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.
1396/04/17
18:58:25
5.0 / 5
4756
تگهای مطلب: اینترنت , اینترنت اشیا
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵