پس از سفر رئیس جمهوری به دزفول صورت گرفت؛

تسریع در روند توسعه و ارتقای سایت های مناطق محروم


به گزارش لینک بگیر دات کام، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از توسعه ۷۴ کیلومتر شبکه فیبرنوری روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دزفول از محل اعتبارات طرح توسعه روستایی (USO) وزارت ارتباطات اطلاع داد.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از وزارت ارتباطات، علی صالح نساج در جلسه راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان دزفول و حضور در منطقه احمدفداله خواهان تسریع در روند ارتقا و توسعه سایت های تلفن همراه و توسعه فیبر نوری روستایی در منطقه محروم و سخت گذر منطقه احمد فداله شهر شهیون شهرستان دزفول شد.
وی توسعه ۷۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی منطقه شهیون و مناطقی نظیر زیباشهر را از برنامه های پیش رو دانست و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم سایت های تلفن همراه منطقه احمد فداله را ارتقا و تلفن ثابت را از راه فیبر نوری توسعه دهیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه فیبر نوری (FTTx) در شهرستان دزفول در دستور کار قرار دارد، افزود: مقرر است مشترکان با اجرای این طرح از راه فیبر نوری از سرعت بالای اینترنت بهره مند شوند که در اولین اقدام ۳۵ هزار مشترک در شهرستان دزفول از این طرح بهره مند می شوند.
صالح نساج اجرای این طرح ها برای بهبود وضعیت ارتباطی شهری و روستایی دزفول را منوط به همکاری شهرداری و سایر مجموعه های خدمات رسان دانست و اظهار نمود: سایت های جدید روستایی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از محل اعتبارات توسعه روستایی (USO) وزارت و اعتبارات خود اپراتورها در مناطق شهری ایجاد می شوند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ابراز امیدواری کرد: مطابق برنامه ریزی بعضی از سایت ها تا بهمن ماه و برخی تا آخر سال به بهره برداری می رسند.
خوی در ادامه اضافه کرد: مشکلاتی در زمینه عرضه خدمات دفاتر پیشخوان دولت و خدمات در ارتباط با جمع آوری مرسولات پستی یا توزیع مرسولات برای مردم وجود دارد که بر همین مبنا جهت تأمین خودرو و توسعه شبکه پستی در شهرستان دزفول اقداماتی مدنظر قرار گرفت.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اظهار داشت: همکاری بین فرمانداری و مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که باعث تسریع در روند توسعه و اجرای این طرح ها خواهد شد.
همچنین در ادامه فرهمندپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول اضافه کرد: با عنایت به دستور مستقیم رئیس جمهور برای رفع مشکلات مناطق محروم، این نشست با هدف بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان دزفول برگزار شده است.
فرماندار ویژه دزفول ضمن اشاره به ایثارگری مردم دزفول در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: همان جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس حالا در قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان دزفول در مناطق محروم و سخت گذر شهرستان دزفول درحال فعالیت هستند.
در حاشیه این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول به همراه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور آخرین وضعیت زیرساختی و ارتباطی و عرضه خدمات پستی از مراکز زیرساختی، مخابراتی و اداره پست شهرستان بازدید نمودند.


منبع:

1401/08/02
20:45:47
5.0 / 5
410
تگهای مطلب: اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
از دست ندهید!