تا یك دهه آینده

اینترنت جهان دوقطبی می گردد


لینك بگیر دات كام: مدیر اسبق اجرایی گوگل اخیرا برآورد كرده كه اینترنت در طول یك دهه آینده به دو قسمت آمریكایی و چینی تبدیل خواهد شد.

به گزارش لینك بگیر دات كام به نقل از ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، اریك اشمیت - مدیر اسبق اجرایی ارشد گوگل - كه پیش از آن مدیریت شركت مادر آن یعنی آلفابت را هم برعهده داشت، اخیرا در مصاحبه و گفت وگویی با شبكه CNBC عنوان كرده است كه تا سال ۲۰۲۸ میلادی، شبكه جهانی اینترنت به دو بخش تقسیم خواهد شد كه یكی از آن ها توسط ایالات متحده آمریكا و دیگری توسط چین هدایت خواهد شد.

به نظر می رسد كه تقابل و جنگ تجاری میان چین و آمریكا به حوزه فناوری ارتباطات و تكنولوژی هم كشانده شده و شركت های فعال در این زمینه را هم بزودی درگیر خود خواهد نمود.

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی اخطار داده بودند كه اینترنت و خدمات اینترنتی در جهان به شدت به سمت دوقطبی شدن درحال پیشروی است كه این امر درنهایت می تواند به ضرر خیلی از كاربران جهانی تمام شود و آینده جهان را به سمتی كه نباید هدایت كند.

دوقطبی شدن اینترنت بدان معناست كه بعضی از اپلیكیشن ها و سرویس های اینترنتی كه ازسوی شركت های توسعه دهنده چینی منتشر می شوند، قابلیت های مشابه و در عین حال متفاوتی را با اپلیكیشن های توسعه یافته توسط شركت های آمریكایی عرضه خواهند داد و توسط برخی كشورها نظیر چین، نظارت شدیدی برروی محتوای اینترنت و فعالیت اپلیكیشن و سرویس های مختلف وجود دارد و برخی دیگر از كشورهایی كه از كنترل و نظارت شدید بر محتوای اینترنت استقبال می كنند، در جبهه اینترنت چینی قرار خواهند گرفت.

این درحالیست كه ایالات متحده آمریكا آزادی بیش تری را برای فضای مجازی و سرویس های اینترنتی قائل شده است و به كشورهایی كه از این سرویس ها بهره می برند، سرویس های موردنظر خویش را عرضه می دهد و كشورهایی با سیاست فضای مجازی آزاد در جبهه آمریكایی این تقابل و دوقطبی شدن قرار می گیرند.

وی در ادامه سخنانش اضافه كرد: به نظر می آید كاربران و مردم هم در این دوقطبی شدن اینترنت چاره و انتخاب درستی نخواهند داشت چراكه به صورت مستقیم تحت تاثیر سیاست گذاری های كشور محل سكونت خود، قرار خواهند گرفت، ازاین رو نمی توانند فضای آزادانه و یا كنترل محتوای اینترنت مورد استفاده را خود انتخاب كنند.



1397/07/01
00:09:44
5.0 / 5
1939
تگهای مطلب: اپل , اپلیكیشن , اینترنت , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
از دست ندهید!