فیسبوك ۵۰۰ هزار پوند جریمه شد


لینك بگیر دات كام: كمیسیون محافظت از اطلاعات كاربران در بریتانیا، شركت آمریكایی فیسبوك را تحت تاثیر رسوایی اخیر و افشای اطلاعات كاربرانش ۵۰۰ هزار پوند جریمه كرد.


به گزارش لینك بگیر دات كام به نقل از ایسنا، حدودا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود كه شبكه اجتماعی فیسبوك درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراكه اخبار بسیاری در خصوص همكاری فیسبوك با یك موسسه تحقیقاتی به نام كمبریج آنالتیكا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از كاربران فیس بوكی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد كه اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك در این همكاری به سرقت رفته و افشا شده است.

پس از آنكه وب سایت ها و رسانه های خبری بسیاری گزارش كردند كه شبكه اجتماعی فیسبوك در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی كاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوك را به خیانت در امانت و همكاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم كردند.

این شبكه اجتماعی به سرعت آماج حملات كاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به گونه ای كه تعداد كثیری از شركتها و افراد معروف مبادرت به بستن و غیرفعال كردن صفحات مجازی خود در فیسبوك كرده و استفاده از این شبكه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف كرده اند.

طبق گزارش هكرنیوز، حالا دفتر كمیسیون محافظت از اطلاعات كاربران بریتانیا شركت آمریكایی فیسبوك را به مبلغ ۵۰۰ هزار پوند جریمه كرده است چراكه بر این باور است این شركت به علت همكاری با موسسه تحقیقاتی كمبریج آنالتیكا اطلاعات كاربرانش را افشا كرده و آنها را بدون كسب اجازه كاربران در اختیار محققان و پژوهشگران قرار داده است. خیلی از كاربران معتقدند كه هنوز مشخص نیست چه اتفاقی بر سر اطلاعاتشان آمده و چه سواستفاده هایی از آن شده است.

گفته می گردد این مبلغ برای فیسبوك چندان هنگفت نخواهد بود چراكه حدودا معادل مبلغی است كه این غول تكنولوژی هر ۱۸ دقیقه ان را كسب می كند. به همین خاطر سازمان پشتیبانی از حریم خصوصی كاربران در انگلستان در ماه ژوئیه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خواهان افزایش میزان جریمه فیسبوك شده بود. اما حالا به نظر می آید كه مبلغ جریمه نهایی شده است و فیسبوك موظف خواهد بود آنرا هرچه سریعتر برای جبران بخشی از خسارات وارده به كاربران این كشور بپردازد.

بر اساس گزارشی كه این كمیسیون از رسوایی های اخیر فیسبوك عرضه داده است، این غول تكنولوژی به علت همكاری با كمبریج آنالتیكا حداقل یك میلیون شهروند انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.

پس از انتشار خبر رسوایی فیسبوك و نقض حریم شخصی كاربرانش، افراد مشهور و شركت های كوچك و بزرگ بسیاری مبادرت به حذف صفحه كاربری خود در این شبكه اجتماعی كرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیسبوك نشان دهند.

با اینكه فیسبوك در تمامی روزنامه ها و شبكه های اجتماعی از تمامی كاربرانش در این خصوص عذرخواهی نمود و در اطلاعیه ای هم احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد كرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبكه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروكش نكرده است.




1397/08/07
15:17:17
5.0 / 5
2276
تگهای مطلب: تكنولوژی , سایت , شبكه اجتماعی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
از دست ندهید!