علاوه بر بك لینك چه عواملی در سئوی سایت موثرند


در ادامه می خواهیم در مورد اینكه چه كارهای دیگر برای سایتتان علاوه بر خرید بك لینك می توانید انجام دهید تا در گوگل بالا بیاید صحبت می كنیم.

تاثیر بک لینک بر سئو بر هیچکس پوشیده نیست. در واقع گوگل برای اینکه در نتیجه جستجوی یک کلمه کلیدی بتواند بهترین نتایج را نشان دهد، به دنبال معتبرترین وبسایت ها در آن زمینه می گردد.
یکی از اصلی ترین عوامل اعتبار یک وبسایت اینست که بک لینک بیشتری به آن سایت داده باشند.  این از نظر گوگل به معنای آنست که وبسایت مذکور یک مرجع است و سایتهای زیادی به آن اطمینان دارند که به آن سایت لینک داده اند، پس گزینه ی بهتری برای نمایش در نتایج بالاتر گوگل به شمار می رود.
اما گوگل به جز بک لینک به چه عواملی اهمیت می دهد؟ با ما همراه باشید تا با انجام گام به گام این مراحل سایت خود را به رتبه یک گوگل برسانید.
 
 

افزایش سرعت لود سایت

اخیرا سرعت بارگزاری سایت برای گوگل اهمیت زیادی پیدا کرده است. یعنی برای سایتهای با محتوای مشابه، سایتی را در نتایج گوگل بالاتر نشان می دهد که سرعت بارگزاری آن به مراتب پایین تر است. اما برای اینکه سایت شما با سرعت بالاتری لود شود (بارگزاری شود)، باید چه کارهایی انجام دهید؟
- اول در گوگل وبمستر Google Page Speed Score سایت خود را بررسی کنید. برای این کار در صفحه ای که گوگل بابت بررسی سرعت بارگزاری وبسایت در اختیار طراحان وب قرار داده با عنوان PageSpeed Insights که در آدرس https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights در دسترس است، آدرس سایت خود را وارد کنید و روی دکمه ی آنالیز (ANALYZE) کلیک کنید.
البته متاسفانه این سرویس بخاطر تحریمها برای ایران بسته است، و مجبورید برای استفاده از آن از فبلنرشکن استفاده کنید.
- وبسایت دیگری که می تواند سرعت بارگزاری سایت شما را تحلیل کند و راهنمایی ها و راهکارهای بسیار خوب و کاربردی برای افزایش سرعت ارائه کند GTMetrix.com است.
 
 

نرخ محتوای صفحه به کد

طبق توصیه های مستندات بهینه سازی، نرخ متن به کد سایت (Text to code ratio) باید بیش از 10 درصد باشد. به این معنی که نسبت متن قابل مشاهده در سایت شما (visible content/text) باید بالاتر از 10 درصد کل کدهای استفاده شده در صفحه باشد. اگر این نسبت کمتر باشد، ممکن است گوگل به آن صفحه اهمیت کمتری بدهد و یا بدتر از آن ، سایت شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.
برای افزایش این نرخ کافیست، مطالب خود را کامل و جامع و مفصل توضیح دهید. و حتی در صفحه ی اصلی سایتتان در مورد خدمات اصلی یا محصولات اصلی خود به طور کامل و واضح توضیح دهید و به یک عکس و چند کلمه ی خلاصه بسنده نکنید.
طبق مستندات قدیمی تر حداقل باید 500 کلمه در مقالات خود استفاده می کردید، اما تحقیقات جدیدتر نشان می دهد گوگل به مقالات بلندتر اهمیت بیشتری می دهد و تعداد کلمات بصورت میانگین بالاتر از 1890 کلمه در مقالات توصیه می شود.
 
 

استفاده از تگهای درست و مناسب 

چون ربات گوگل با همه ی هوشمندی، انسان نیست، مهمترین روشش برای فهمیدن کلمات مهم در صفحات سایتها، تگهاست. مهمترین تگ در هر صفحه که از نظر گوگل عنوان آن صفحه به شمار می رود، تگ H1 است. عنوانهای فرعی تر نیز به ترتیب در تگهای H2 تا H6 قرار می گیرند. توصیه ما به شما استفاده حتمی از فقط یک تگ H1 و تا حد امکان استفاده از تگهای حداقل تا H3 است.
پس از این تگها، مهمترین تگهای تعیین کننده موضوع صفحات و تاکید نویسنده روی کلمات کلیدی، تگهای b و i هست. توصیه می شود تا حد امکان کلمات کلیدی مطلب خود را با این تگها مشخص کنید. با این کار تاکید خود روی کلمات کلیدی مهمتر را به ربات گوگل اعلام می کنید.
 
 

رعایت استانداردهای فنی سئو

وبسایتهایی که اصول فنی سئو را رعایت کرده اند، نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو محبوب ترند. این اصول خیلی ساده هستند، اما طراح وبسایت که به کدهای سایت دسترسی دارد قادر به انجام و اصلاح آنها خواهد بود. به طور خلاصه این اصول شامل موارد زیر می شوند:
 
1- نمایش صحیح سایت در موبایل: برای نمایش درست وبسایت در موبایل، دو راه دارید. اول اینکه کاربر موبایل را به یک زیر دامنه (sub domain) مخصوص موبایل مانند mobile.linkbegir.com یا m.linkbegir.com هدایت (ریدایرکت) کنید، و دومین راه اینست که وبسایت خود را واکنشگرا یا اصطلاحا ریسپانسیو (Responsive) طراحی کنید، تا با تغییر ابعاد صفحه نمایش واکنش نشان داده و در هر دستگاهی اعم از پی سی، لپ تاپ، تبلت و یا موبایل صحیح نشان داده شود. ما در سایت لینک بگیر دات کام از راه دوم استفاده کرده ایم.
 
2- استفاده از تگ Canonical link : این تگ یک تگ HTML است که در بخش header قرار می گیرد. اگر به هر دلیلی با دو آدرس متفاوت بتوان به یک صفحه رسید، مثلا رپورتاژ در لینک بگیر دات کام را بتوان با دو آدرس https://www.linkbegir.com/reportage و https://www.linkbegir.com/rep باز کرد. این باعث ایجاد یک تکرار ناصحیح (duplicate) می شود که گوگل از آن خوشش نمی آید. برای رفع این مساله از تگ canonical در صفحه خود استفاده کنید و به گوگل بگویید آدرس اصلی مدنظر شما برای این صفحه کدام است.
 
3- استفاده از تگهای متا (meta) : تگهای متای زیادی وجود دارند که توصیه می شود در header صفحات سایت خود از آنها حداکثر استفاده را بکنید چون به سئوی سایت شما کمک زیادی می کند. مهمترین این تگها عبارتند از viewport ،  description و keywords . تگهای متای دیگری برای معرفی صفحه به شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر هم وجود دارد که در صورت امکان از آنها هم استفاده نمایید. مانند og:site_name ، og:title ، twitter:title و غیره.
 
4- استفاده از خصوصیات lang و dir در تگ HTML : این خیلی مهم است که به ربات گوگل بگویید زبان سایت شما فارسی است تا گوگل در نتایج جستجوهای فارسی زبان به سایت شما اعتبار بالاتری بدهد. کافیست برای خصوصیت lang مقدار fa و برای خصوصیت dir مقدار rtl را قرار دهید. کار تمام است.
 
5- استفاده از فایل نقشه سایت: برای اینکه ربات گوگل راحت تر صفحات وبسایت شما را تشخیص دهد یا اصطلاحا ایندکس کند، نیاز به یک فایل نقشه سایت یا سایت مپ (sitemap) با فرمت xml دارد. برای ساخت این فایل در cms هایی نظیر وردپرس، می توانید از افزونه های تولید سایت مپ استفاده کنید.
 
6- استفاده از فایل Robots.txt در شاخه اصلی سایتتان: کافیست یک فایل متنی (txt) که در آن عبارت User-agent: * را تایپ کرده اید در شاخه اصلی (root) سایتتان قرار دهید تا موتورهای جستجو اجازه ی گشتن (کراول) سایت شما را بیابند. همچنین در این فایل بهتر است آدرس url سایت مپ خود را نیز در خط دوم قرار دهید. به این شکل: Sitemap: http://www.linkbegir.com/sitemap.xml
 
7- استفاده از آیکون سایت: این آیکون که به فاویکون (favicon) معروف است می بایست لوگوی سایت شما باشد. برای تولید آن می توانید از نرم افزارهای گرافیکی و یا وبسایتهای تولید کننده فاویکون (favicon generator) استفاده کنید. این فایل را باید در شاخه اصلی (root) سایتتان قرار دهید.
 
8- حذف لینکهای با مقصد ناموجود: سایت خود را بررسی کنید که همه ی لینکها به صفحات موجود باشند و هیچ لینکی به صفحه ی ناموجود (اصطلاحا با خطای 404) نداده باشید.
 
9- از پروتکل HTTPS استفاده کنید: اخیرا گوگل به سایتهایی که از SSL یا همان HTTPS استفاده می کنند به دلیل اهمیت به امنیت اطلاعات، رتبه ی بهتری می دهد.
 
 
 
 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، سعی کنید در تمام شبکه های اجتماعی که می توانید صفحه (page) درست کنید و در آن صفحه به سایت خود لینک بدهید. و همچنین از سایتتان به صفحات شبکه های اجتماعی خود لینک بدهید. حالا کافیست هر مطلبی روی سایت خود قرار میدهید، خلاصه آن و لینک به صفحه ی مطلب را در این صفحات به اشتراک بگذارید. 
تعداد اشتراک گذاری مطالب صفحات شبکه های اجتماعی شما توسط کاربران به گوگل می گوید که مطالب شما مهم هستند و از روی آن به سایت شما رتبه ی بالاتری در نتایج جستجو می دهد.
 
 

تا می توانید بک لینک بگیرید اما ... !

دقت کنید بک لینک خیلی مهم است، اما اینکه از چه سایتهایی بک لینک بگیرید خیلی مهم تر است. در مطلبی با عنوان چرا بک لینک جواب نمی دهد توضیح داده ایم که از کدام سایتها بک لینک بگیریم و از کدام سایتها بهتر است بک لینک نگیریم.
 

تکنیکهای سئو

مطلب آموزش تکنیک های سئو را بخوانید. در این صفحه توضیحات بیشتری در خصوص تکنیک های سئو ارائه داده ایم.
1397/12/18
10:19:08
3.7 / 5
3585
تگهای مطلب: بك لینك , سئو , آموزش سئو , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(11)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
ناشناس:
عالی بود متشکرم
سئو کار:
سئوی سایت کار آسانی نیست، اما به نکات مهم سئو خوب اشاره کردید.
خرید بک لینک:
این روشها علاوه بر خرید بک لینک می تواند خیلی در سئو موثر باشد. چون اگر یک سایت کاملا سئوی داخلی را انجام داده باشد اما بک لینک نداشته باشد، گوگل رتبه بالایی به آن نمی دهد
ناشناس:
ارتقا در گوگل با بک لینک سریعتر میشود. البته نباید در سایتهای link farm بک لینک بسازید چون ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد.
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
از دست ندهید!