صدای پای یك گوشی مقرون به صرفه مجهز به شبكه 5G می آید


لینك بگیر دات كام: بنظر می رسد كه سامسونگ در حال توسعه یك مدل جدید گوشی هوشمند مجهز به فناوری شبكه 5G است كه گلكسی A90 نام دارد.

به گزارش لینك بگیر دات كام به نقل از ایسنا، چندی قبل گزارش های مختلفی از طرف رسانه های مختلف منتشر گردید كه نشان می داد تنها گوشی هوشمند و پرچمدار سامسونگ كه مقرر است به فناوری شبكه نسل پنجم اینترنت همراه (5G) مجهز شود، گلكسی نوت ۱۰ خواهد بود كه البته برخی دیگر از تجهیز گلكسی اس ۱۰ به این فناوری نیز گفته بودند اما تازه ترین گزارش ها حاكیست كه این غول تكنولوژی كره ای در حال توسعه یك مدل گوشی هوشمند دیگر (گلكسی 90 A) است كه به قابلیت پشتیبانی از شبكه 5G تجهیز خواهد شد.
بگفته كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، سامسونگ این تصمیم را به منظور جلب نظر و توجه خیل بسیار بیشتری از كاربران و آن دسته از مشتریانی كه تمایل ندارند هزینه گزافی برای خریداری گوشیهای پرچمدار صرف كنند، اتخاذ نموده است تا سهم خودرا در بازارهای جهانی به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
با عنایت به آنكه در سال های اخیر بازارهای جهانی گوشی موبایل به مرحله اشباع رسیده و برای مدت های طولانی با ركود بی سابقه ای روبه رو شده است، خیلی از شركت های تولیدكننده گوشیهای هوشمند در تلاشند تا با تولید و عرضه یك محصول جدید به جمع سازندگان گوشی مجهز به فناوری 5G بپردازند.
طبق گزارش وب سایت androidauthority، تابحال همچون گوشیهای هوشمند مجهز به 5G كه قرار بود به فناوری مذكور مجهز باشد و از طرف سامسونگ معرفی و رونمایی شود، گوشی پرچمدار گلكسی نوت ۱۰ و اس ۱۰ بود كه حالا بنظر می رسد با عنایت به پیش بینی افزایش استقبال كاربران و همین طور تلاش بیش از پیش و بی سابقه كشورهای مختلف برای برقراری هرچه سریع تر نسل پنجم شبكه اینترنت همراه 5G، این دو پرچمدار رقیب میان رده دیگری پیدا كرده و آن نیز گوشی گلكسی A90 خواهد بود.
گفته می شود این گوشی علاوه بر بهره گیری از قابلیت پشتیبانی از شبكه نسل پنجم اینترنت، از یك دوربین اصلی ۳۲ مگاپیكسلی و دوربین دوم ۸ مگاپیكسلی نیز برخوردار خواهد بود.


از آنجایی كه بازارهای جهانی موبایل در سال های گذشته با ركود بی سابقه ای روبه رو شده است، كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی كرده بودند كه سهم فروش گوشیهای مجهز به فناوری شبكه ۵G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهدنمود و این بدان معناست كه آینده موفقیت آمیز و روشنی پیش روی گوشیهای هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبكه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.
از آنجائیكه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و كنار جهان انتشار یافته و كاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، كشورهای زیادی با همكاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تكنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت اند. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.




منبع:

1398/04/02
14:18:18
5.0 / 5
2191
تگهای مطلب: اپراتور , اینترنت , اینترنت همراه , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
از دست ندهید!