هوآوی چگونه گوشیهای میان رده را متحول كرد


به گزارش لینك بگیر دات كام بازار میان رده همچون آن بخش هایی است كه یك شركت برای موفق شدن باید به آن توجه ویژه ای كند. هوآوی با عرضه گوشیهای میان رده Nova و Y Series نشان داد كه به این بازار توجه خاصی دارد و می تواند رقبای خویش را به راحتی كنار بزند؛ چون كه امكاناتی در چارچوب این گوشیها عرضه شده است كه در سطح پرچمداران بازار است.


هوآوی دیگر آن شركتی نیست كه سال ها پیش تنها گوشی ارزان قیمت و متوسط تولید می كرد. این شركت امروزه به جایگاهی رسیده كه مراسم پوشش زنده از معرفی پرچمدارانش، میلیون ها نفر را در سراسر دنیا پشت سرویس های پخش زنده منتظر نگه می دارد تا ببینند این شركت بزرگ، چه جادوی جدیدی را پیش روی آنها قرار خواهد داد.
هواوی الان در رده های مختلف كالاهای ارزشمندی به بازار عرضه كرده است. در واقع برای موفقیت كامل در بازار شما باید بتوانید به علائق و سلیقه های مختلف پاسخ دهید؛ كاری كه هوآوی نشان داده در آن تخصص دارد و محصولاتی را خلق می كند كه همه ی كاربران در هر سن و سالی و با هر بودجه ای، بتوانند یك یا چندین انتخاب خوب از میان آنها داشته باشند.
با توجه به همین هدف و استراتژی، هوآوی طی 5 سال قبل محصولات پرچمدار خویش را متحول كرده و بعد از عرضه گوشیهای سری P، سری هایی مانند Mate هم عرضه شدند كه گروه رده بالای محصولات شركت را تشكیل می دادند.
در عین حال و همانطور كه گفتیم بازار میان رده همچون آن بخش هایی است كه برای موفق شدن كل مجموعه باید حتما به آن توجه ویژه شود. هوآوی با عرضه گوشیهای میان رده Nova و Y Series نشان داد كه به این بازار هم توجه خاصی دارد و می تواند چالشی جدی برای رقبای خود در این سری هم باشد.

موفقیت اتفاقی نیست
هوآوی این شعار را سرلوحه اصلی خود برای عرضه محصولات و خدمات در حوزه گوشیهای هوشمند قرار داده است. در این میان علل مختلفی وجود دارد كه سبب می شود این شركت بتواند محصولاتی میان رده و باب دل مشتریان تولید نماید كه در زیر به مهم ترین آنها می پردازیم:
عرضه امكانات پرچمداران در گروه میان رده: هوآوی را باید شركتی بدانیم كه شاید برای نخستین بار خیلی از قابلیت هایی را كه در ابتدای كار، تنها روی گوشیهای پرچمدار شركت ها دیده می شدند، به دنیای گوشیهای میان رده آورد.
سنسورهای احراز هویت بیومتریك مانند اثر انگشت، هوش مصنوعی، طراحی زیبا و با كیفیت و بسیاری موارد دیگر، قابلیت هایی هستند كه غالباً در هنگام رونمایی انتظار داشتیم تنها بتوان آنها را در گروه پرچمدار بازار پیدا كرد اما هوآوی نشان داد كه می توان محصولی تولید كرد كه علیرغم كیفیت بالا، سخت افزار عالی و ظاهر جذاب، در گروه میان رده جای بگیرد.
ارزش خرید بالا: عامل دومی كه باید در توفیق روز افزون گوشیهای میان رده هوآوی به خصوص سری Y و Nova بدانیم، عرضه این دستگاه ها با قیمت های به شدت رقابتی است كه در نهایت ارزش خرید بسیار بالایی را برای آنها به ارمغان می آورد.

برای مثال در این گروه می توانیم به گوشی بسیار جذابی مانند Huawei Y9 2019 اشاره نماییم كه خصوصیت های سخت افزاری آن بدون توجه به نام و نشانش، همواره می تواند كاربران را گرفتار سردرگمی كند كه چگونه گوشی با این امكانات می تواند قیمت های تا این حد متعادل داشته باشد. برای مثال در این گوشی هوآوی دوربین سلفی دوگانه، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و مانیتوری 6.5 اینچی را مورد استفاده قرار داده است. اگر واقع بینانه به این مشخصات نگاه نماییم امكان تشخیص اینكه گوشی با این مشخصات یك میان رده خوش قیمت باشد خیلی سخت است و شاید خیلی از كاربران تصور كنند كه با یك گوشی پرچمدار روبرو می باشیم.
ظاهر زیبا و جذاب: پس از ایجاد تحول در بخش تولید و طراحی محصول هوآوی كه از زمان ارائه گوشی Huawei Ascend P6 به بازار رخ داد توانستیم یك تغییر بزرگ را به وضوح در محصولات هوآوی ببینیم. این شركت با استخدام طراحان حرفه ای و بزرگ به شكلی زبان طراحی محصولات خود در سری گوشیهای هوشمند را عوض كرد. البته در این راه همكاری با برندهای معروف طراحی و مهندسی هم تجربیات بسیار خوبی را در اختیار هوآوی قرار داد كه بعنوان نمونه می توانیم به همكاری این شركت با برند Leica بعنوان یكی از بهترین برندهای حوزه دوربین اشاره نماییم كه به شكلی پس از همكاری لایكا با هوآوی بود كه این شركت توانست تحولی بزرگ در دوربین گوشیهای خود ایجاد كند.
همزمان با عرضه محصولات زیباتری كه قیمت كمتری داشتند، كیفیت ساخت این دستگاه ها هم افزایش پیدا كرد. در واقع اگر شما امروزه محصولات میان رده این شركت را در دست بگیرید امكان دارد در بعضی مواقع كیفیت ساخت و ظاهر این دستگاه ها حتی بالاتر از محصولات پرچمدار برخی شركت ها باشد. مسلماً محصولی كه كیفیت ساخت بالاتری دارد می تواند طرفداران بیشتری را هم به سمت خود جذب نماید.
در این میان خیلی از گوشیهای تولیدی هوآوی را می توان تلفیقی از هنر و تكنولوژی نامید. برای مثال در طراحی بدنه گوشیهای سری Nova از ساختار بدنه بسیار جذابی استفاده شده كه می تواند ظاهری جذاب را به كاربر عرضه نماید.
بروزرسانی نرم افزار و پشتیبانی عالی: معمولاً یكی از عواملی كه به علت وضعیت نامناسب آن در گذشته سبب می شد خیلی از كاربران سراغ خرید گوشی میان رده و ارزان قیمت نروند، پشتیبانی نه چندان جالب نرم افزاری و خدماتی در این گروه بود. در این حالت با ورود جدی شركت هایی مانند هوآوی به این حوزه، استانداردهای پشتیبانی و ارتقای میان دوره هم در این گروه به كلی عوض شد.
در واقع تفاوتی نمی كند كه شما یك گوشی پرچمدار از هوآوی بخرید یا یك گوشی ارزان قیمت تر و اقتصادی؛ تا جایی كه ممكن باشد شركت در بخش پشتیبانی و ارتقای نرم افزار همراه شما خواهد بود. یكپارچه سازی ساختار EMUI، رابط كاربری اختصاصی شركت و برنامه منظم بروزرسانی دستگاه ها به نسخه های جدیدتر نشان داد كه هوآوی توجه ویژه ای به بازار میان رده و گروه محصولات اقتصادی خود دارد و آنها را به راحتی فراموش نمی نماید.
استفاده از فناوری های روز و وارد كردن آنها به حوزه میان رده: هوآوی این روزها به بالاترین سطح خودكفایی در تولید تراشه و قطعات مورد نیاز در دنیای موبایل رسیده و این رشد را هم به خوبی ادامه می دهد. استفاده از چیپست های اختصاصی HiSilicon Kirin و گسترش آنها به گروه میان رده نشان داده كه هوآوی حتی برای گروه میان رده خود بهترین قابلیت ها را در نظر می گیرد.
استفاده از هوش مصنوعی در این عرصه جایگاه ویژه ای دارد و وقتی گروه میانی بازار را مشاهده كنید متوجه می شوید كه هوآوی حتی در خیلی از گوشیهای خود كه قیمتی در حدود 200 دلار هم دارد از قابلیت های هوش مصنوعی در هر دو سطح نرم افزار و سخت افزار استفاده می نماید تا بتوان به نتیجه بهتری از تجربه كاربری رسید.
در نهایت در مورد محصولات میان رده هوآوی باید اظهار داشت كه تحول بوجود آمده در چند سال گذشته به علت اهمیت به كاربران و احترام به خواسته ‎های آنها بوده است. این یك اصل است كه همه كاربران توانایی خرید محصول پرچمدار را ندارند و به همین خاطر وقتی شما تولیدكننده یك سری محصول باشید، باید بدانید كه داشتن انتخاب های گسترده در رده های مختلف بازار هم به نفع خودتان است و هم مشتریان؛ اصلی كه هوآوی همواره سرلوحه خود قرار داده و با اجرای آن به بهترین نحو، امروز در جایگاه دوم تولیدكنندگان بزرگ گوشی هوشمند در دنیا قرار دارد و بعید نیست بتواند طی چند سال آینده وضعیت را حتی از این همه كه هست بهتر كند.
2121

1398/06/12
19:17:26
5.0 / 5
1987
تگهای مطلب: برنامه , تكنولوژی , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲