نقش بروزرسانی محتوای سایت در سئو


بروز رسانی محتوای سایت شما در كنار خرید بك لینك و بهینه سازی فنی سایت اهمیت فراوانی دارد كه در این مطلب به آن می پردازیم.

مفهوم سئو

به فعالیتهایی كه در جهت بهینه كردن سایت برای موتورهای جستجو انجام می شود سئو (SEO) یا Search Engine Optimization می گویند. این فعالیتها را می توان به دو دسته تقسیم كرد. یكی فعالیتهای داخل سایت و دیگری فعالیتهای خارج سایت.

سئوی داخل سایت

این فعالیتها شامل تولید محتوای یكتا و خاص در حوزه ی كاری سایت شما، و همچنین بهینه سازی فنی وبسایت شماست. برای تولید محتوا باید مطالبی ناب و خاص در حوزه ی مرتبط و تخصصی سایت خود بنویسید. این مطالب بهتر است به صورت مداوم در سایت قرار گیرند. مثلا اگر هفته ای یك مطلب می نویسید باید تا حد امكان این بازه زمانی را حفظ كنید. نكته مهم دیگر در تولید محتوا اینست كه به هیچ وجه آنرا از سایت دیگر كپی نكنید. با اینكه ربات گوگل انسان نیست، اما به الگوریتمهای پیچیده و مدرنی مجهز است كه بتواند به راحتی تشخیص دهد مطلب شما اصل است یا كپی شده است. برای پیدا كردن موضوع محتوا نیز، بهترین موضوع، بررسی و شرح مفصل، صادقانه و خودمانی خدمات و یا محصولات سایت شماست. نكته آخر در مورد محتوا هم اینست كه محتوای خیلی كوتاه اثر كمی هم دارد، پس سعی كنید تا می توانید شرح مفصلی در مطالب خود بنویسید.
در مورد بخش دوم سئوی داخل سایت (in-site SEO) كه بهینه سازی فنی سایتتان است، دو نكته را به اختصار بیان می كنیم، و شرح كامل تر را در این خصوص در مقاله ی علاوه بر بك لینك چه عواملی در سئو موثرند بخوانید. اول اینكه سرعت بارگزاری سایت خود را تا حد ممكن بالا ببرید، دوم اینكه صفحات سایت خود را تا جایی كه می توانید استاندارد كنید و از تگهای html استاندارد در آنها استفاده كنید. 

سئوی خارج سایت

سئوی خارج سایت فعالیتهایی است كه باید برای ارتقای رتبه ی گوگل سایت خود، در بیرون از سایتتان (off-site) انجام دهید. مهمترین فعالیت سئو در این حوزه خرید بك لینك است. بعد از آن فعالیت در شبكه های اجتماعی دومین فعالیت مهم سئوی خارج سایت را تشكیل می دهد.
 

تاثیر تولید محتوا در سئوی سایت

حتما نباید هر پست وبلاگ یا صفحه ای كه شما نوشتید، به یك خوشه موضوع تعلق داشته باشد. همچنین در مورد مباحث مرتبط كه مشتریان شما به آن اهمیت می دهند نیز بنویسید، كه این از نظر گوگل ارزش زیادی دارد. این به گوگل می گوید كه محتوای شما به مباحث اصلی كه به سایت خود اضافه كرده اید توجه ویژه دارد.
با در نظر داشتن این توضیح، حداقل یك بار در هفته یك پست جدید در سایتتان داشته باشید. البته این تعداد را با یك تحلیل مقایسه ای با رقبایتان تعیین كنید كه در هفته چند مطلب روی سایت خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید كه شما در ابتدا برای مخاطبان خود مطلب می نویسید، نه برای گوگل. مطمئن شوید چیزهایی كه مخاطبان و یا مشتریان شما علاقه مند هستند نوشته اید و از كلمات كلیدی مربوط به اندازه كافی استفاده كنید، به این ترتیب مخاطبان شما به آرامی شروع به دیدن و كلیك خواهند كرد.
این را بدانید كه هر موضوع در اهمیت برابر نیست و به عنوان خوشه های شما باید بر اساس نیازهای شركت شما اولویت شوند. بنابراین، یك لیست از تمام صفحات وب مختلف ایجاد كنید و آنها را رتبه بندی كنید. سپس، برنامه ای را ایجاد كرده و برنامه ای برای كار روی صفحات ایجاد كنید.
لیست خود را بروز و اولویت بندی كنید كه چه صفحات وب به شما در دستیابی به اهداف تجاری شما كمك می كند.
حالا محتوای خود را با تمركز بر روی كلمات كلیدی كه می خواهید در گوگل رتبه بهتری پیدا كند بنویسید.
تولید محتوا در سئوی سایت تاثیر فراوانی دارد. این را مطمئن باشید كه هر چقدر سئوی خارجی شما (اعم از بك لینك و رپورتاژ ، و فعالیت در شبكه های اجتماعی) را خوب برنامه ریزی و مدیریت كنید، اما محتوای شما یونیك (ناب و منحصر به فرد) ، با كیفیت (یعنی اطلاعات مورد نیاز را به مشتری یا مخاطب سایت شما برساند) و به روز (آپدیت) نباشند، گوگل دو راه حل را پیش می گیرد: یا تشخیص می دهد سایت شما از سئوی كلاه سیاه استفاده كرده و شما را پنالتی (جریمه) می كند و از نتایج خود كاملا حذف می كند، و یا حداقل رتبه ی شما را كم می كند كه مطالب با كیفیت تر را به مخاطبان خود بعنوان نتیجه ی اول گوگل نشان دهد.

 

1398/12/01
13:24:59
5.0 / 5
2844
تگهای مطلب: آموزش سئو , تولید محتوا , سئو , موتورهای جستجو
این مطلب را می پسندید؟
(3)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
از دست ندهید!