مزایای استفاده از اینترنت اشیا


لینك بگیر دات كام: یك كارشناس فناوری اطلاعات با بیان ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب برای ورود اینترنت اشیاء به كشور، مزایای استفاده از اینترنت اشیاء را تسهیل در امور مربوط به ترافیك شهری، سلامت و بهداشت، كشاورزی، صنعت و امور خانه‌داری عنوان نمود.

مصطفی پورعلی، كارشناس حوزه فناوری اطلاعات  با بیان این كه قبل از این كه به فكر ورود فناوری‌های جدید به كشور باشیم، باید به فكر فرهنگ سازی مناسب برای آن باشیم، گفت: برای استفاده درست از تكنولوژی‌های نوین باید به كاربران از قبل آموزش‌های عمومی داده شود تا به آسیب‌های كمتری در این حوزه برخوریم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تكنولوژی نوین اینترنت اشیاء در دنیا درباره این فناوری، اظهار كرد: اینترنت اشیاء در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این فناوری همچنین در كنترل سیستم‌های هوشمند یا PMS، سلامت و بهداشت، ترافیك، كشاورزی، حمل و نقل و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این كارشناس حوزه آی تی ادامه داد: پیش بینی می‌شود كه تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ میلیارد دستگاه به سیستم اینترنت اشیاء مجهز باشند. این وسائل می‌توانند وسائل منزل، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، برق منزل و همچنین دستگاه‌های پزشكی برای كنترل بیماری‌ها و سیستم‌های كنترل ترافیك شهری برای كنترل ترافیك و آلودگی و ... باشند.
پورعلی همچنین با اشاره به امكان هوشمندسازی دستگاه‌های صنعتی، بیان كرد: به واسطه هوشمندسازی كارخانجات به وسیله فناوری اینترنت اشیاء می‌توانیم كاهش نیروی انسانی بومی را بدون كاهش بهره‌وری داشته باشیم و در عوض در حوزه‌های دانشی ایجاد اشتغال كنیم. همچنین بسیاری از كسب‌وكارها را به واسطه اینترنت اشیاء می‌توان راه‌اندازی كرد.
این روزها بحث ورود فناوری‌های جدید به كشور خیلی داغ است. در صدر این فناوری‌ها اینترنت اشیاء قرار دارد كه حوزه بسیار جذاب در حوزه فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطاتی و موضوعی است كه از طریق آن امكان كنترل وسائل منزل از راه دور فراهم می شود؛ تصور كنید وقتی در یك روز گرم تابستانی در راه منزل هستید و برای خنك شدن خانه تان در هنگام ورودتان گوشی همراه خود را روشن و كولرتان را روی درجه خیلی خنك تنظیم كنید!؟
اصطلاح «اینترنت اشیاء» اولین بار توسط كوین اشتون در سال ۱۹۹۹ بكار برده شد و برای نخستین بار توسط انتشارات مؤسسه MIT به دنیا معرفی گردید.  اینترنت اشیاء به معنی یك شبكه جهانی از اشیاء مرتبط كه هر یك دارای آدرس مختص به خود بوده كه بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یكدیگر در ارتباط هستند. این سیستم جدید كنترل از راه دور و كنترل هوشمند اشیا و دستگاه‌ها امروزه در كشورهای توسعه یافته در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز در ایران مقدامات استفاده از آن به صورت تجاری فراهم نشده است.
1396/04/26
23:21:02
5.0 / 5
4415
تگهای مطلب: اینترنت , اینترنت اشیا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵