آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی


برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید نكاتی ساده را رعایت كنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه این نكات را به شما آموزش می دهیم.

برای تمام وبمسترها و مالکان سایتهای کسب و کار اینترنتی، همیشه دغدغه ی تولید محتوای خوب وجود داشته است. البته این دغدغه خوبی است زیرا با فراگیری اصول نوشتن محتوای خوب و مرتبط با کسب و کار اصلی سایت، و به کار بستن این اصول در تولید محتوا برای خود سایت و همچنین برای نوشتن رپورتاژ آگهی در سایر سایتها، منجر به بازخورد خوبی خواهد شد که مهمترین آن بالا رفتن اعتبار سایت در محبوبترین موتور جستجوی دنیا یعنی گوگل است که با این ارتقای رتبه سایت، بطور غیرمستقیم باعث افزایش مشتریهای سایت نیز می گردد. 
حال به آموزش این نکات یعنی نوشتن رپورتاژ آگهی می پردازیم، که می توانید از متن نوشته شده به این طریق در سفارش پکیج های رپورتاژ آگهی در سایت لینک بگیر دات کام استفاده کنید.
 
این فیلم را ببینید:

حجم متن رپورتاژآگهی

همیشه این سوال برای وبمسترها ایجاد می شود که حجم رپورتاژآگهی من چقدر باشد تا بهترین نتیجه را بگیرم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هیچ قانونی برای انتخاب حجم متن رپورتاژآگهی وجود ندارد. اما برخی مثلا می گویند در فلان خبرگزاری رپورتاژ حداکثر 1000 کلمه ای باشد. اینها همه محدودیتهای فنی و ترجیحی سایتهای مختلف است و از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. لینک بگیر دات کام برای پکیجهای رپورتاژآگهی خود، هیچ محدودیتی در حجم متن ارسالی ندارد، اما برای گرفتن بازخورد بهتر، توصیه اکید ما حداقل 500 و حداکثر 2000 کلمه است. علت آنهم اینست که شما در متن خود بین 3 تا 5 لینک قرار می دهید، و رباتهای گوگل با بررسی صفحه ای که رپورتاژ شما در آن قرار گرفته، نسبت تعداد لینکها و حجم مطلب را می سنجند تا به این نتیجه برسند که آن صفحه مزرعه ی لینک است و لینکهای آن خریداری شده و بیش از حد زیاد است، یا لینکهای طبیعی در متن مقاله داده شده اند که مرجع و یا اطلاعات بیشتری از کلمات کلیدی به خواننده ی مطلب بدهد. بنابراین توصیه ما حداقل تعداد 500 کلمه به بالاست و برای اینکه خواننده مطلب خسته نشود، بهتر است متن رپورتاژ از 1000 کلمه بیشتر نشود. برای شمردن تعداد کلمات رپورتاژ می توانید در نرم افزار ورد آفیس طبق فیلم آموزشی بالا به راحتی تعداد کلمات متن خود را در هنگام تایپ متوجه شوید.
 

در رپورتاژ چه بنویسم؟

سوال مهمی که ابتدا مطرح است اینست که در متن رپورتاژ چه بنویسیم؟ باید دقت داشت که متن رپورتاژآگهی شما باید به کلمات کلیدی مدنظر شما کاملا مرتبط باشد. برای همین با ذکر یک مثال ادامه می دهیم. فرض کنید سایت شما سایت فروش کفش اسپرت است. بهترین موضوع رپورتاژ می تواند برای این سایت تمرکز روی یکی از مدلهای کفش اسپرت باشد که در سایت پرفروش است. در پاراگراف اول می توانید از تعریف کفش شروع کنید و تعریفی که برای کفش اسپرت مطرح است. در ادامه به محلهای که می توان این کفش را پوشید اشاره کنید. همچنین می توانید مزایا و برتریهایی که کفش اسپرت نسبت به کفش معمولی دارد بیان کنید. و یا اینکه کفشهای اسپرت از چه مواد اولیه ای تهیه می شوند می تواند به عمق محتوا کمک کند. مقایسه دو سه برند از کفشهای اسپرت می تواند متن رپورتاژ شما را جذاب تر و یا جنجالی تر کند. البته دقت داشته باشید که بدگویی یا تخریب برندی خاص یا سایر برندها را نکنید، چون ممکن است باعث شکایت احتمالی آن برند و درکل دردسر شما شود. بجای آن می توانید از برند خود یا برندی که روی آن تمرکز دارید تعریف بیشتری کنید و مزایای آنرا بشمارید.
در نهایت نیز می توانید در دو سه جمله کفش اسپرت مدنظرتان را معرفی کنید و در آخر آدرس و تلفن و آدرس سایت خود را برای مراجعه مشتریان علاقه مند قید کنید.
البته این مثال یکی از انواع رپورتاژآگهی است. شما می توانید از انواع دیگری نیز استفاده کنید. مثلا در یک مقاله از کلیت کالا و یا گروه محصول صحبت کنید و هیچ اشاره ای به اسم و آدرس سایت خود نکنید و فقط کلمات کلیدی مهم را بولد کرده و به سایت خود لینک کنید. این مدل یا مدلی که در مثال ذکر شد را می توانید برای هر کالا یا خدماتی که در سایتتان ارائه می دهید استفاده کنید.
نکته مهم اینست که بهترین کسی که می تواند رپورتاژآگهی بنویسد خود شما هستید، چون هیچکس به اندازه ی شما با حوزه ی کاری شما آشنا نیست و محصول یا خدمات شما را به اندازه ی خود شما نمی شناسد. اما اگر فرصت اینکار را ندارید، اولویت دوم اینست که نوشتن رپورتاژ را به کارشناسان تولید محتوا بسپارید.
 

فرمت رپورتاژآگهی

بهترین حالت اینست که متن رپورتاژ را در فایل وُرد (فرمت docx یا doc) قرار دهید و لینکهای متن، و همچنین تگهای h را داخل متن قراردهید. طبق فیلم آموزشی بالا، در نرم افزار ورد آفیس می توانید عناوین متن را انتخاب کنید، و از زبانه Home ، بخش Styles گزینه ی مثلا Heading 2 را برای عنوان های اصلی و Heading 3 را برای عنوانهای فرعی رپورتاژتان انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در متن رپورتاژ عنوان اصلی متن ، بصورت خودکار با تگ h1 مقداردهی می شود، بنابراین در هنگام نوشتن متن رپورتاژ در ورد، فقط کافیست Heading 2 و Heading 3 (و یا احیانا در صورت نیاز Heading 4) را انتخاب کنید و نیازی به انتخاب عنوان اصلی متن بعنوان Heading 1 نیست.
همچنین با انتخاب بخشهای مهم (عموما کلمات کلیدی رپورتاژ) می توانید آنها را با زدن همزمان دکمه های کنترل و B بولد (درشت) و یا با زدن همزمان دکمه های کنترل و i ایتالیک (کج) کنید تا علاوه بر ایجاد جلوه ی بصری بهتر برای خواننده، برای گوگل نیز مشخص کنید که کلمات کلیدی مدنظر شما چه کلماتی هستند.
 

لینکهای رپورتاژآگهی

در هر متن حداکثر 5 لینک می توانید قرار دهید، و همه ی لینکها باید به یک سایت (صفحه اصلی یا صفحات داخلی آن) باشد. برای ساختن لینک در ورد یا به عبارتی ایجاد بکلینک در ورد، می توانید مانند آموزش فیلم فوق، به راحتی کلمه ای که می خواهید لینک شود (کلمه کلیدی) را انتخاب کرده، کلیک راست کنید و گزینه ی Link را انتخاب کنید، و در پنجره ای که باز می شود، در قسمت پایین در بخش Address آدرس سایت خود (یا آدرس URL صفحه ای از سایتتان) که می خواهید کلمه به آن آدرس لینک شود وارد (یا کپی) کنید. 
دقت داشته باشید که این آدرس باید کامل و با لحاظ کردن پیشوند http:// یا https://www و... باشد. چون لینک بگیر دات کام برای استفاده از متن شما در سایتها، عینا همین متن را با آدرسهای مقصد درج شده در فایل ورد استفاده می کند، و اگر آدرس کامل نباشد، لینک به آدرس مورد نظر شما برقرار نمی شود، و معمولا به دلیل انتشار و ایندکس شدن، اصلاح آن اگر غیرممکن نباشد، خیلی سخت خواهد بود. البته کارشناسان لینک بگیردات کام هر متن رپورتاژی را قبل از انتشار بررسی اولیه می کنند، اما طبیعتا این مساله دقت مضاعف خود شما را می طلبد.
 

عکس رپورتاژآگهی

بهتر است که عکس رپورتاژآگهی مستطیل افقی و باکیفیت و ابعاد حداقل 800در600 پیکسل به بالا باشند. نکته مهم اینجاست که گوگل اخیرا به عکسهایی که پهنای 1280 پیکسل و ارتفاع حداقل 720 پیکسل داشته باشند اعتبار بیشتری می دهد و آنها را در نتایج جستجوی تصاویر گوگل یا Google Image بالاتر نمایش می دهد. بنابراین توصیه ما اینست که به کیفیت و ابعاد عکس رپورتاژتان اهمیت زیادی بدهید. برای استفاده از عکس رپورتاژآگهی در پکیج های رپورتاژ لینک بگیر دات کام، به دلیل تعدد سایتها و اینکه ترجیح ما و البته نفع شما اینست که مطلب شما در سایتهای مختلف کمتر به هم شبیه باشد، می توانید به ازای هر متن، تا 10 عکس با شرایط فوق ارسال کنید که در هر سایت یکی از عکسها بصورت رندوم قرار گیرد و به این ترتیب تا حد امکان مطلب شما در سایتها شبیه به هم نشوند.
 

فرصت نوشتن رپورتاژآگهی ندارم

اگر فرصت نوشتن رپورتاژ ندارید، ما اینکار را برای شما انجام می دهیم. کارشناسان تولید محتوای ما، مطلب مورد نظر شما را با رعایت تمام استانداردهای فوق و در کمترین زمان ممکن نوشته و به شما تحویل خواهیم داد. البته این سرویس محدود به سفارشاتی است که برای انتشار در پکیج های لینک بگیر دات کام باشند. از لینکهای زیر می توانید قیمت نوشتن رپورتاژ را استعلام و سفارش آنلاین ثبت نمایید:

نوشتن رپورتاژآگهی 600 کلمه ای   ،    نوشتن رپورتاژآگهی 700 کلمه ای   ،    نوشتن رپورتاژآگهی 800 کلمه ای

1399/11/27
16:50:30
4.5 / 5
2078
تگهای مطلب: آموزش رپورتاژ , رپورتاژ آگهی , آموزش سئو , آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(18)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
اسدزاده:
بسیار عالی، ممنون از توضیحات خوبتون راجع به نوشتن متن رپورتاژ
معتمد:
ممنون از توضیحاتتان، رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی در افزایش رتبه گوگل داره، اما اینکه چطور نوشته بشه و در سایتهای فعال منتشر بشه هم اهمیت داره
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
از دست ندهید!