ساخت دارو با کمک هوش مصنوعی گوگل


دیپ مایند زیر مجموعه گوگل از سومین نسخه مهم مدل هوش مصنوعی خود به نام آلفا فولد (AlphaFold) رونمایی کرد که برای کمک به محققان در طراحی داروها و هدف گرفتن دقیق تر بیماری ها ابداع شده است.


در ادامه می خوانید:

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از رویترز، شرکت گوگل در سال ۲۰۲۰ میلادی با بهره گیری از هوش مصنوعی برای پیش بینی موفقیت آمیز رفتار پروتئین های میکروسکوکی به پیشرفتی مهم در حوزه زیست شناسی مولکولی دست یافت. پژوهشگران دیپ مایند و شرکت ایزومورفیک لبز( شرکت خواهر آن) با آلفا فولد رفتار تمام مولکول های حیات همچون دی ان ای انسان را بررسی نموده اند. برهمکنش پروتئین ها، از آنزیم های حیاتی برای متابولیسم انسان گرفته تا آنتی بادی هایی که با بیماریهای عفونی مبارزه می کنند، با مولکول های دیگر کلید اصلی کشف و توسعه دارو است.

دیپ مایند یافته های خودرا در ژورنال نیچر منتشر نموده و مدعی شده این سیستم هوش مصنوعی در مدت زمان و پول مورد نیاز برای توسعه درمان های مهم صرفه جویی می کند. با کمک قابلیت های جدید می توان مولکول هایی طراحی کرد که به نقطه خاصی روی پروتئین متصل می شوند و می توان قدرت این پیوند را پیش بینی نمود. همین طور شرکت از عرضه «آلفا فورد سرور» نیز آگاهی داد که یک ابزار رایگان آنلاین است و به پژوهشگران کمک می نماید فرضیه های خودرا پیش از آزمایش، تست کنند.
 

ابزار سلامتی health.google

دستگاه شما آمار را بر اساس داده های مطالعه شما محاسبه می کند: در طول مطالعه، دستگاه شما پرسش‌های مختلفی را دریافت می‌کند، نتایج را بر اساس داده‌های مطالعه فردی شما محاسبه و خلاصه می‌کند و این نتایج را برای تجمیع بعدی با تجزیه و تحلیل فدرال رمزگذاری می‌کند.
 
داده های شرکت کننده جمع می شود: خلاصه های رمزگذاری شده از بسیاری از دستگاه ها با استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل فدرال با هم ترکیب می شوند. Google و شرکای مطالعه هیچ گونه داده مطالعه فردی درباره شما دریافت نمی کنند.
 
تحقیقاتی که برای حریم خصوصی شما ارزش قائل است
بینش های ترکیبی به طور ایمن برای محققانی که مطالعه را انجام می دهند ارسال می شود. شما می‌توانید با خیال راحت در تحقیقات بهداشتی شرکت کنید زیرا بدانید که داده‌های مطالعه قابل شناسایی شخصی شما هرگز در دسترس Google یا اشخاص ثالث نخواهد بود.
 
داده های مطالعه شما در دستگاه شما باقی می ماند
پس از پیوستن به یک مطالعه بهداشتی، شروع به تکمیل نظرسنجی های هفتگی خواهید کرد. همیشه، پاسخ‌های نظرسنجی فردی، سابقه موقعیت مکانی و سایر داده‌های قابل شناسایی شخصی شما در دستگاه شما باقی می‌ماند.
 

حفاظت از اطلاعات سلامتی شما

اطلاعات سلامت شخصی بسیار حساس است، به همین دلیل است که Google Health Studies از روش‌های حفظ حریم خصوصی برای حفظ خصوصی و محافظت از داده‌های شما استفاده می‌کند. اگر شرکت در تحقیقات Google Health Studies را انتخاب کنید، Google داده های مطالعه شما را نمی فروشد و از آن برای نشان دادن تبلیغات به شما استفاده نمی کند. شما باید صریحاً با اهدافی که از آن استفاده خواهد شد موافقت کنید. هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی از مطالعه خارج شوید. و اگر برنامه را حذف کنید، تمام داده های مطالعه از تلفن شما حذف می شود و اطلاعات جدیدی جمع آوری نمی شود.

منبع:

1403/02/23
09:23:46
5.0 / 5
307
تگهای مطلب: هوش مصنوعی , گوگل , سیستم , رونمایی
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴