اقدام فیسبوک، توییتر و لینکدین برای پشتیبانی از امنیت کاربران افغان


به گزارش لینک بگیر دات کام فیسبوک، توییتر و لینکدین تدابیری را برای تضمین امنیت حساب شهروندان افغان و پیشگیری از هدف قرار گرفته شدن آنها توسط طالبان که کنترل افغانستان را به دست گرفته است، اتخاذ کردند.


به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از ایسنا، ناتانائیل گلایکه، مدیر سیاست امنیتی فیسبوک در توییتی اعلام نمود فیسبوک بطور موقت امکان مشاهده یا جست و جوی لیست دوستان حسابها در افغانستان را حذف نمود. او گفت این شرکت "ابزار یک کلیک" را برای کاربران در افغانستان به منظور قفل کردن حسابهایشان عرضه نموده است تا افرادی که دوستان فیسبوک آنها نیستند، قادر به مشاهده پستهای تایم لاین یا به اشتراک گذاشتن تصاویر پروفایل آنها نباشند.

گروههای حقوق بشر از این که طالبان بتواند از پلتفرمهای آنلاین برای ردگیری تاریخچه دیجیتالی یا ارتباطات اجتماعی افغانها استفاده نماید، ابراز نگرانی کرده اند. عفو بین الملل هفته جاری اعلام نمود هزاران افغان همچون دانشگاهیان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در معرض خطر سرکوب شدن توسط طالبان قرار دارند.

کاپیتان سابق تیم فوتبال زنان افغان از بازیکنان خواسته است هویت شبکه اجتماعی را حذف و هویت عمومی خویش را پاک کنند.

توییتر اعلام نمود با شرکای جامعه مدنی برای فراهم کردن پشتیبانی از گروهها در افغانستان در تماس است و با اینترنت آرشیو برای تسریع درخواستهای مستقیم برای حذف توییتهای آرشیو شده همکاری می کند. اگر افراد به حسابهایی که حاوی اطلاعاتی هستند که آنها را امکان دارد به خطر بیاندازند، دسترسی نداشته باشند، توییتر می توانند این حسابها را بطور موقت معلق کند تا کاربران بتوانند دسترسی باردیگر پیدا کرده و محتوای حسابهای خویش را حذف نمایند.

توییتر همینطور اعلام نمود فعالانه حسابهای در رابطه با سازمانهای دولتی را رصد می کند و امکان دارد این حسابها را بطور موقت معلق کند تا اطلاعات بیشتری برای تایید هویت آنها دریافت کند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین اعلام نمود شبکه دوستان کاربرانش در افغانستان را بطور موقت مخفی می کند تا دیگران نتوانند آنها را مشاهده کنند.





منبع:

1400/05/30
13:22:10
5.0 / 5
930
تگهای مطلب: آنلاین , اشتراك , امنیت , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲