چگونه مصرف اینترنت همراه گوشی را كاهش دهیم؟


لینك بگیر دات كام: از آنجائیكه مصرف اینترنت همراه یا دیتای گوشی هوشمند معمولا برای كاربران موبایل هزینه های گزاف و سنگینی را تولید می كند، اطلاع از اینكه چگونه مصرف اینترنت سیم كارت و همراه گوشی هوشمند را كاهش دهیم، می تواند به كاربران در كاهش هزینه هایشان كمك به سزایی داشته باشد.

به گزارش لینك بگیر دات كام به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت digitaltrends، مطالب این گزارش می تواند به كاربران گوشیهای هوشمند كمك نماید تا بر روی میزان مصرف اینترنت همراه یا دیتای گوشی هوشمند خود مدیریت بیشتری داشته باشند و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری نمایند.
۱. كنترل مصرف اینترنت دیتا
كاربران در وهله نخست، باید برروی میزان اینترنت همراه گوشی خود مدیریت داشته باشند تا هزینه های گزافی را برای پرداخت های مجدد و خریداری بسته های اینترنتی گران قیمت متحمل نشوند.


۲. اعمال محدودیت در مصرف اینترنت دیتا
در تنظیمات گوشی و قسمت مصرف اینترنت دیتا، شما قادر خواهید بود به منظور عدم تجاوز از مصرف بیش از حد دیتا برای اپلیكیشن های خاص و موردنظر خود، محدودیت اعمال كنید.


۳. چك كردن اپلیكیشن های پرمصرف
یكی از طریق هایی كه به كاربران كمك می نماید هزینه های خویش را برای خریداری بسته های اینترنتی و اینترنت همراه كاهش دهند، رجوع به تنظیمات گوشی در قسمت دیتا و اینترنت همراه سیم كارت و مشاهده میزان مصرف اینترنت هر اپلیكیشن است. در این قسمت، تمامی برنامه هایی كه با استفاده از اینترنت همراه گوشی آن ها را باز كرده اید و میزان مصرف هر كدام شان به ترتیب قابل مشاهده می باشد. درصورتی كه می خواهید حجم بسته اینترنتی تان زودتر از موعد مقرر تمام نشود، باید به میزان مصرف اپلیكیشن های مختلف مورد استفاده بیش از پیش توجه كنید.


۴. از اینترنت وای فای استفاده كنید

هرجایی كه دسترسی به اینترنت بی سیم وای فای (wifi) داشتید، بجای استفاده از دیتای گوشی از وای فای استفاده كنید البته در اینجا باید توجه داشته باشید كه اتصال به مودم های اینترنت وای فای ناشناخته و عمومی هم امكان دارد تهدیدهای جدی برای امنیت سایبری گوشی و دستگاه الكترونیكی هوشمند شما تولید كنند چراكه امكان دارد افراد ناشناخته و هكرها با استفاده از صدمه پذیری و حفره های امنیتی موجود در مودم های وای فای، به اطلاعات گوشی شما نفوذ كرده و دسترسی یابند.


۵. از فیلترشكن استفاده نكنید

یكی دیگر از عواملی كه میزان مصرف اینترنت دیتای گوشی هوشمند را به صورت قابل ملاحظه ای بالا می برد، استفاده از اپلیكیشن های فیلترشكن یا وی پی ان (VPN) است. ازاین رو كاربران باید توجه داشته باشند كه هنگام روشن بودن دیتای گوشی، تا حد امكان از فیلترشكن استفاده نكنند.


۶. زود به زود میزان مصرف دیتای خویش را چك كنید

بسیاری از كاربران به منظور جلوگیری از زود تمام شدن بسته های اینترنتی خود با ارسال كدهای دستوری (USSD code) به اپراتورهای سیم كارت و اینترنت خود، همواره از میزان مصرف و حجم باقی مانده اینترنت دیتای گوشی خود آگاه می شوند و بدین ترتیب، بهتر می توانند مصرف اینترنت همراه خویش را مدیریت كنند.



۷. با اینترنت دیتای گوشی دانلود نكنید

در صورتی كه در محل خانه یا محیط كار خود به اینترنت وای فای دسترسی دارید، صبر كنید و بعد از اتصال به اینترنت وای فای برنامه و اپلیكیشن های موردنیاز خویش را دانلود كنید. در غیر این صورت، دانلود برنامه های مختلف می تواند حجم بسیار زیادی از بسته های حجمی اینترنت همراه شما را از بین ببرد.



۸. به تماشای آنلاین فیلم نپردازید

تماشای آنلاین فیلم، سریال و ویدیو در كنار بازی های آنلاین می تواند به میزان قابل توجهی از حجم بسته های اینترنتی شما را بخورد و از بین ببرد. ازاین رو بهتر است تماشای آنلاین فیلم را به زمانی كه به اینترنت وای فای دسترسی دارید، موكول كنید.






1397/04/29
23:25:32
5.0 / 5
2767
تگهای مطلب: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
از دست ندهید!