نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای سئو


در دنیای امروز، هوش مصنوعی به طور گسترده در دسترس همه است. در این مطلب از لینک بگیر نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای سئو و محتوا برای افزایش بهره وری و بهبود گردش کار و اینکه آیا می توان سریعتر و هوشمندتر کار کرد را بررسی خواهیم کرد.

دستیار نوشتن محبوب Grammarly یک نرم افزار هوش مصنوعی است که قدرت هوش مصنوعی را در بهبود عملکرد نشان می دهد. هوش مصنوعی برای سئو به طور مشابه برای بهبود عملکرد و تا حدی خاص، دموکراتیزه کردن سئو با ایجاد مقیاس و تجزیه و تحلیل داده های پیچیده در دسترس همه عمل می کند.

 

چگونه می توان از هوش مصنوعی در سئو استفاده کرد؟

پلتفرم‌های اصلی سئوی هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده‌ها را خودکار می‌کنند و نماهای سطح بالایی را ارائه می‌دهند که الگوها و روندهایی را شناسایی می‌کنند که در غیر این صورت قابل مشاهده نیستند.

برای مثال پلت فرم اتوماسیون سئو هوش مصنوعی WordLift به ناشران کمک می کند تا داده های ساختاریافته، پیوندهای داخلی و سایر عوامل مرتبط با صفحه را خودکار کنند.آندریا ولپینی، مدیر عامل WordLift، نظرات خود را در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی برای سئو چنین بیان می کند:

"WordLift به‌طور خودکار آخرین نسخه واژگان طرحواره را برای پشتیبانی از همه انواع موجودیت ممکن مصرف می‌کند. ما می‌توانیم از این داده‌ها برای ایجاد پیوندهای داخلی، ارائه کارت‌های زمینه در صفحات وب و توصیه محتوای مشابه استفاده مجدد کنیم. مانند Google، یک ناشر می‌تواند از این شبکه موجودیت‌ها استفاده کند تا به خوانندگان اجازه دهد محتوای مرتبط را کشف کنند. WordLift بسیاری از گردش کار سئو را با ایجاد نمودار دانش وب سایت فعال می کند."

 

استفاده از هوش مصنوعی در سئو می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها اعمال شود که درگیر شدن در کارهای تکراری را به حداقل می‌رساند و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد که از جمله این فعالیت ها عبارتند از:

  • برنامه ریزی محتوا
  • تحلیل محتوا
  • تحلیل داده ها
  • ایجاد نمودارهای دانش محلی
  • ایجاد خودکار داده های ساختار یافته Schema
  • بهینه سازی پیوندهای درونی
  • بهینه سازی محتوای صفحه به صفحه
  • بهینه سازی خودکار توضیحات متا
  • عناصر عنوان برنامه ای
  • سرفصل های بهینه شده در مقیاس

 

هوش مصنوعی در تولید محتوا

تولید محتوا شامل چندین انتخاب ذهنی است. آنچه یک نویسنده احساس می کند به یک موضوع مرتبط است ممکن است با آنچه کاربران فکر می کنند متفاوت باشد. برای مثال ممکن است نویسنده فرض کند که موضوعی درباره موضوع X است. اما موتور جستجو ممکن است تشخیص دهد که کاربران محتوای X، Y و Z را ترجیح می دهند. در نتیجه، محتوا ممکن است عملکرد جستجوی ضعیفی داشته باشد.

ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان محتوا کمک می‌کنند تا با ارائه نمایه‌ای عینی از محتوای مورد نظر، روابط محکم‌تری بین محتوا و آنچه کاربران به دنبال آن هستند ایجاد کنند.

 

هوش مصنوعی در بهینه سازی محتوا

موتورهای جستجو با تشخیص اینکه منظور کاربران چیست و صفحات وب درباره چه چیزی هستند، پرس و جوها و محتوا را بهتر درک می کنند. ابزارهای محتوای هوش مصنوعی امروزی همین کار را برای سئو از کل گردش کار توسعه محتوا انجام می دهند.

در سال 2018 گوگل چیزی را توسعه داد که آنها از آن به عنوان لایه موضوع یاد می کنند، که به آن کمک می کند تا محتوا و چگونگی ارتباط موضوعات و موضوعات فرعی با یکدیگر را درک کند. لایه موضوع با تجزیه و تحلیل تمام محتوای موجود در وب برای یک موضوع خاص ساخته می شود و صدها و هزاران موضوع فرعی را توسعه می دهد. بنابراین برای این موضوعات فرعی، می‌توانیم مرتبط‌ترین مقاله‌ها و ویدیوها را شناسایی کنیم. سپس به الگوها نگاه می‌کنیم تا بفهمیم این موضوعات فرعی چگونه با یکدیگر مرتبط هستند، بنابراین می‌توانیم به طور هوشمندانه‌تری نوع محتوایی را که مد نظرمان است بدست آوریم.

ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به بازاریابان جستجو کمک می کند تا فعالیت های خود را با واقعیت نحوه عملکرد موتورهای جستجو هماهنگ کنند.

 

هوش مصنوعی در تحقیق کلمات کلیدی

مارک ترافاژن معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی بخش های خسته کننده سئو را در اختیار می گیرند. هوش مصنوعی در ارائه بینش ها و توصیه ها از منابع داده های مختلف، در ارائه دقیق‌ترین داده‌های ممکن در تقاضای جستجو، دشواری کلمه کلیدی و هدف موضوع و نماهای پرطرفدار کمک بسیاری می کند.

 

هوش مصنوعی در بهینه سازی و تحلیل محتوا

اتوماسیون به کمک هوش مصنوعی در اجرای فوری سئو تغییرات را در مقیاس عظیم امکان پذیر می کند. آینده هوش مصنوعی در سئو این نیست که هوش مصنوعی «سئو» را برای ما انجام دهد، بلکه هوش مصنوعی زمان‌برترین وظایف را بر عهده می‌گیرد و سئوکاران را آزاد می‌کند تا مدیرانی باشند که بهترین اقدامات آگاهانه را در مقیاسی با سرعتی غیرقابل شنیدن اجرا می‌کنند.

یکی از ارزش های کلیدی استفاده از هوش مصنوعی برای سئو افزایش بهره وری و کارایی و همچنین افزایش تخصص، اعتبار و ارتباط محتوا است. برای بهینه‌ سازی، انتخاب محتوا برای به‌روزرسانی، درک چگونگی به‌روزرسانی آن و اینکه آیا باید با ایجاد، هدف‌گذاری مجدد و تغییر شکل داده شود، از مزایای حیاتی استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل محتوا هستند.

البته توجه داشته باشید انتشار محتوایی که به طور کامل توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است می تواند منجر به نتیجه منفی شود زیرا گوگل به صراحت محتوای تولید شده خود را ممنوع می کند. دستورالعمل‌های هرزنامه گوگل هشدار می‌دهد که انتشار محتوای تولید شده خودکار ممکن است منجر به یک اقدام دستی شود و محتوا را از نتایج جستجوی گوگل حذف کند. بنابراین اگر هدف این باشد که در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید، استفاده از محتوای تولید شده به صورت خودکار قابل اجرا نیست.

 

آیا گوگل می تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کند؟

بله، گوگل و سایر موتورهای جستجو احتمالاً می توانند محتوایی را که کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده است شناسایی کنند.

محتوا شامل الگوهای استفاده از کلمه منحصر به فرد برای محتوای تولید شده توسط انسان و هوش مصنوعی است. تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که کدام محتوا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

1401/11/11
23:51:54
5.0 / 5
469
تگهای مطلب: آموزش سئو , هوش مصنوعی , سئوی داخلی , تولید محتوا
این مطلب را می پسندید؟
(3)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
از دست ندهید!