تسلط فراگیر هوش مصنوعی بر بازار کار جهانی


به گزارش لینک بگیر دات کام، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام نمود هوش مصنوعی مثل سونامی، به بازار کار جهانی ضربه می زند.

به گزارش لینک بگیر دات کام به نقل از ایسنا، کریستالینا جورجیوا، در رویدادی در زوریخ اظهار داشت: هوش مصنوعی ظرف ۲ سال آینده، احیانا بر ۶۰ درصد مشاغل در اقتصادهای توسعه یافته و ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان، تاثیر می گذارد.

وی در رویدادی که توسط موسسه مطالعات بین الملل سوئیس در ارتباط با دانشگاه زوریخ، سازماندهی شده بود، عنوان کرد: ما زمان بسیار اندکی برای آماده کردن افراد و شرکت ها برای چنین اتفاقی داریم. اگر این پدیده به خوبی مدیریت شود، می تواند بهره وری را به میزان عظیمی افزایش دهد اما همچنین امکان دارد به اطلاعات نادرست بیشتر و البته نابرابری بیشتر در جامعه ما، ختم شود.

رئیس صندوق بین المللی پول ضمن اشاره به پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ و همچنین جنگ در اوکراین، عنوان کرد: اقتصاد جهانی در سال های اخیر، بیشتر در معرض شوک ها قرار گرفته است.

هر چند وی، شوک های بیشتری را بویژه به دلیل بحران اقلیمی، پیش بینی می کند اما اقتصاد جهانی به شکل قابل توجهی، تاب آور مانده است.

جورجیوا عنوان کرد: ما در رکود جهانی نیستیم. سال گذشته، این واهمه وجود داشت که اغلب اقتصادها، گرفتار رکود می شوند اما چنین اتفاقی نیافتاد. تورمی که بشدت به ما ضربه زد، حدودا در همه جا، رو به کاهش است.

بر اساس گزارش رویترز، توماس جوردن، رئیس بانک ملی سوئیس هم که در این رویداد صحبت کرد، عنوان کرد: مبارزه ضد تورم در سوئیس، حالا بسیار پیشرفت کرده است. تورم در آوریل، به ۱.۴ درصد رشد کرد و برای یازدهمین ماه، افزایش قیمتها در محدوده منفی ۰.۲ درصد بانک ملی سوئیس ماند.



 

1403/02/26
00:07:27
5.0 / 5
274
تگهای مطلب: هوش مصنوعی , شرکت , كرونا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
از دست ندهید!