تغییر در گوگل كروم بخاطر كرونا


به گزارش لینك بگیر دات كام گوگل تنظیمات حریم شخصی مرورگر كروم خود را به عقب باز می گرداند تا كاربرانی كه به علت شیوع ویروس كرونا خانه نشین شده اند، با مشكل مواجه نشوند.

به گزارش لینك بگیر دات كام به نقل از zdnet، گوگل اخیرا یكی از امكانات جدید مرورگر گوگل كروم را برای حفاظت از حریم شخصی كاربران موسوم به same site را غیرفعال نماید تا از دیده نشدن بخشهایی از سایتهای مختلف جلوگیری نماید.
این امكان با هدف بلاك كردن قسمت هایی از وب سایت ها كه ایمن نبوده و سبب نشت اطلاعات كاربران می شوند، به مرورگر گوگل كروم افزوده شده. اما شركت گوگل تصمیم گرفته فعلاً این توانایی را از كار بیندازد تا همه وب سایت ها بطور كامل دیده شوند و كاربران هیچ قسمتی از آنها را از دست ندهند.
برخی كاربران قبلاً اعلام نموده بودند كه قابلیت SameSite سبب اختلال در مشاهده برخی سایت ها می شود و حتی بخش های زیادی از آنها را از دسترس خارج می كند. از همین رو گوگل تصمیم گرفته بطور موقت سختگیری برای حفظ حریم شخصی كاربران را كنار بگذارد و پس از اختتام شیوع ویروس كرونا باردیگر قابلیت مذكور را فعال كند.
به گفته جاستین شوه مدیر مهندسی كروم، باتوجه به شرایط خاص جهانی پس از انتشار ویروس كرونا، قابلیت SameSite بطور موقت از دسترس خارج شده است. برای اینكه بااینكه بخش اعظم اكوسیستم وب آماده این تغییر است، اما به جهت اینكه ثبات وب سایت ها در شرایط فعلی گرفتار مشكل نشده و خدمات رسانی سایت های بانكی، خرید آنلاین، دولتی و بهداشتی مختل نشود، بهتر است از اعمال سخت گیری های این چنینی خودداری شود.
قابلیت Same Site نخستین بار برای گروه كوچكی از كاربران در ماه فوریه و همزمان با عرضه نسخه ۸۰ مرورگر گوگل كروم فعال شد و گوگل قصد داشت به تدریج آنرا برای همه كاربران مرورگر مذكور عرضه نماید كه این تصمیم فعال به تأخیر افتاد.
یكی از مهمترین و محبوبترین پروژه های گوگل، موتور جستجوی گوگل است كه بسیاری از كسی و كارهای اینترنتی می كوشند رتبه یك گوگل را كسب كنند تا مشتریان خود را تصاعدی افزایش دهند.

لینك بگیر دات كام به كسب و كارهای اینترنتی ایرانی كمك می كند تا با خرید بك لینك و خرید رپورتاژ آگهی، به این خواسته یعنی ارتقا به رتبه یك جستجوی گوگل نائل آیند. خرید بك لینك و رپورتاژ آگهی باعث تقویت سئوی سایت می شود كه در كنار تولید محتوای خوب و بهینه سازی سایت رتبه ی آنرا تقویت كند.


منبع:

1399/01/17
23:18:32
5.0 / 5
2667
تگهای مطلب: گوگل كروم , مرورگر , گوگل , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب
نظر شما در مورد مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳